Sterkere positionering
Er is niet meer zoiets als "Yoghurt".


Met meer dan 6 miljoen hits bij Google is yoghurt niet meer onderscheidend. Hoe zit dat met uw bedrijf, product of dienst?

 


 

 

Concurrentievoordeel uit een scherpe positionering

Alle bedrijven willen graag “goede en betrouwbare klanten”. Maar wat maakt een klant voor u “goed”? En omgekeerd wat maakt uw bedrijf goed in de ogen van een (potentiële) klant?
Een duidelijke en onderscheidende positionering kan direct concurrentievoordeel opleveren en een groep klanten aantrekken die de door u geboden meerwaarde begrijpen en daar ook voor willen betalen.
Zonder positionering, bent u één van de velen en kan u uiteindelijk alleen op prijs concurreren

Als u zichzelf niet positioneert, doen uw klanten het wel.

Denk maar eens na. Als particulier positioneert u (onwillekeurig) het Chinese restaurant bij u in de buurt; die nieuwe benzinepomp (waarvan u de naam niet kan onthouden); die nieuwe school (die waar uw kinderen niet naar toe gaan); etc. etc..
U zult uw klanten de woorden moeten geven waarin u wilt dat er over u gepraat wordt.

 

Onderscheidende positionering

Een positionering op: “kwaliteit” of “service” is meestal niet onderscheidend. Dat u uw werk goed doet verwacht de klant gewoon. En zeg eens eerlijk: biedt de meerderheid van uw branchegenoten nou echt geen goede service? Er zijn veel andere mogelijkheden tot positionering. Gelukkig! Daar komen we graag over te praten.

 

Positionering is geen reclamepraatje

Een goede positionering speelt in op een wezenlijke (latente) behoefte bij klanten; op een trend in de markt; op de posities van uw concurrenten; op uw ambitie, uw kennis en kunde en geloofwaardigheid. Juist als de concurrentie hevig is, kan een goede (her)positionering veel goede en betrouwbare klanten opleveren. En daarmee: voorspelbare omzet en hogere winst.

Een goede positionering zal het ook gemakkelijker maken het juiste personeel aan te trekken. Personeel dat uw missie deelt en daardoor gemotiveerder en effectiever is en langer bij u zal blijven.


Waarom DMS inschakelen?

Wij bieden u:

  1. Goede kennis en begrip van de B2B markt en hoe kopers daarin acteren (DMU, DMP);
  2. Jarenlange hands-on ervaring met strategie en marketing van hightech (kapitaal intensieve) B2B producten en diensten;
  3. Analytische skills en creativiteit om de essentie van (diep)technogische producten en diensten te "pakken" in relevante en betekenisvolle woorden.

 

Ik wil graag:

Graag meer informatie... meer informatie
over deze dienst ontvangen
Bel me aub... een afspraak of nadere kennismaking.
Bel me aub
NedStars aan het woord over ons project... een referentie
downloaden
(in PDF)
 
Goed om te weten

Referentie

Lees hier hoe NedStars - een snel groeiende IT dienstverlener - ons herpositioneringsproject heeft ervaren ...